Telefon: 0 549 813 77 69

Haber Detay

SİGORTA TAHKİM KURUMU, DEPREM SİGORTASINDA ÖNCEKİ TARİFE ÜZERİNE YAPILAN EKSİK ÖDEMELERİN BAŞVURU SAHİBİNE ÖDENMESİNE KARAR VERDİ.

Dava Açmadan Önce Neleri Bilmem Gerekir?

SİGORTA TAHKİM KURUMU, YAPILAN BAŞVURU ÜZERİNE ZORUNLU DEPREM SİGORTASI TARAFINDAN ÖNCEKİ TARİFE ÜZERİNDEN ÖDENEN BEDELİN, GÜNCEL TARİFE ÜZERİNDEN HESAPLANARAK ÖDENMESİNE KARAR VERDİ.

06.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş merkezli yaşanan iki büyük deprem nedeniyle 11 il depremden etkilenmiş olup, bu bölgelerde yaşayan vatandaşlar deprem nedeniyle taşınmazlarında oluşan zararın giderilmesi amacıyla Dask’a başvuruda bulunmuşlardır. Bilindiği üzere Dask sigortası, konutları depreme ve depremin doğrudan neden olduğu yangın, infilak, yer kayması ve tsunami gibi afetlere karşı güvence altına almaktadır.

Dask tarafından yapılan ödemeler; taşınmazlarda meydana gelen hasar ve hasarın boyutuyla ilgili olup, Sigortalının hasar başvurusunun ardından DASK Hasar Tespit Görevlisi sigortalı konutları ziyaret ederek taşınmazın metrekare alanı ve hasarın durumunu kayıt altına almaktadırlar.

Zorunlu Deprem Sigortası Genel Şartlar A.4 maddesinde; “Sigorta bedelinin tespitinde, sigorta edilen meskenin yapı tarzı için Hazine ve Maliye Bakanlığınca yayımlanan "Zorunlu Deprem Sigortası Tarife ve Talimatı"nda belirlenen metrekare bedeli ile aynı meskenin brüt yüzölçümünün (veya yaklaşık yüzölçümünün) çarpılması sonucu bulunan tutar esas alınır” hükmü ile sigorta bedeli tespit edilmektedir.

Zorunlu Deprem Sigortası Tarife ve Talimatı güncellenmiş olup, bir önceki tarifeye göre betonarme binalar için metrekare bedeli 1.508,00 TL iken 25.11.2022 tarihli tarifede metrekare bedeli 3.016,00 TL’ye yükselmiştir. 06.02.2023 tarihinde meydana gelen deprem nedeniyle Dask başvurusunda bulunan bir çok sigortalıya, Dask ödemesi zeyil yapılmadığı gerekçesiyle önceki tarife üzerinden hesaplanarak sigortalılara eksik ödenmiştir. Bazı hak sahipleri öncelikle Dask’a ve sonrasında Sigorta Tahkim Kuruluna başvurarak bu konuda haklarını aramakta olup, Sigorta tahkim kurumu bir çok kararında başvuru sahiplerini haklı görerek başvuruları kabul etmektedir.  Başvurular bizzat yapılabildiği gibi, avukatlar aracılığıyla da yapılmaktadır. Üzülerek belirtmemiz gerekir ki, sigorta kurumu ve Sigorta tahkimi  gerçek kişilerin avukatsız tek başlarına yaptıkları başvuruları evrak eksikliği, hukuki dayanak ve talebin net olmaması gibi bir çok nedenden dolayı pek fazla dikkate almamaktadır. Alanında uzman avukatlar aracılığıyla yapılan başvurularda, hukuki dayanakların ve emsal örneklerin tam olarak açıklanması ve başvuruya konu evrakların tam, eksiksiz olarak süresinde sunulması başvurunun olumlu ve erken sonuçlanmasında önemli etkenlerdir. Mrsl Hukuk Ofisi olarak, uzman avukatlarımızla Sigorta Tahkim başvuruları titizlikle takip edilmekte ve müvekkillerimizin haklarına eksiksiz ve erken ulaşmalarında yardımcı olmaktayız.

Haber Tarihi: 12 - Ağustos - 2023